Geoblog.pl    Kasiawpodrozy    Podróże    Tajlandia 2023 - z powrotem na szlaku    Karon Beach, tęskniliśmy za tobą!
2023

Karon Beach, tęskniliśmy za tobą!

Tajlandia, Phuket

Wreszcie na miejscu. Karon Beach to najspokojniejsze miejsce na wyspie Phuket. Jesteśmy tu trzeci raz i widzimy dość duże różnice, odkąd byliśmy tu ostatnio dobre 10 lat temu. Karon wyładniało, jest bardzo zadbane, czyste i pełne Rosjan. Obawialiśmy się najazdu Chińczyków z powodu Chińskiego Nowego Roku, ale ich tu nie ma! Są natomiast obywatele Rosji i infrastruktura dopasowana pod ich gusta. Idąc uliczkami Karon, napotykam restaurację z ogromnymi figurami Maszy i Niedźwiedzia, które stoją przed restauracją z kuchnią wschodnioeuropejską. Bliny, solianka, pierogi to menu, które można teraz dostać w Tajlandii. Menu jest też w cyrylicy. Tak, jak i cenniki przy salonach masażu czy kosmetycznych. Jeśli chce się wykupić tour, np. hopping islands, można dołączyć do grupy, gdzie przewodnik jest rosyjskojęzyczny. Nawet w tuk-tukach słychać rosyjskie przeboje, puszczane przez tajskich kierowców. Zastanawiamy się mocno: to jeszcze Tajlandia czy już Rosja? :)

Jesteśmy bardzo zmęczeni i szybko odpływamy w ramiona Morfeusza. Lot mocno dał w kość.

Dotrzeć z lotniska na plażę Patong, Karon czy Kata najlepiej taksówką. Mówiąc ,,taksówką", mam na myśli tajski odpowiednik taxi, czyli songthaew - pojazd, w którym kierowca jest w swego rodzaju kabinie, a pasażerowie w tylnej części pojazdu z dachem, ale bez szyb. Taxi z lotniska do oddalonego o ok. 1,5 h drogi Karon kosztuje ok. 700-900 BHT, czyli jakieś 74-94 PLN.